Extraförråden kommer att höjas med 10 kronor per kvadratmeter och år.
Senaste nytt maj
Välkomna till städkväll i föreningen, 27/5 kl.18. Vi träffas vid lusthuset och hjälps sedan åt med diverse sysslor som sopning och städning. Anslag finns i trappuppgångarna. Föreningen bjuder på fika!
Vi har köpt in 4 parasoller som snart kommer på plats!
Vi har beslutat att ta bort de två sopkärlen avsedda för hundbajspåsar. De boende i vår förening som har behov av att slänga hundbajspåsar hänvisas till soprummet, kärl för restavfall.
Ni som vill ha tillgång till gästparkering digitalt uppmanas skicka er mailadress till Vi tänker att detta kommer att bli en bra och smidig lösning när vi får det att funka. Ni som önskar parkeringstillstånd i pappersform, kontakta styrelsen ni också!
Ekonomin är stabil i föreningen. Men då vi står inför en del ökade kostnader, exempelvis ska elavtalet sättas om inom kort, har vi beslutat att fr.om 260701 göra följande höjningar: hyrorna 2%, carportarna 15 kr/månad, motorvärmarplatserna 15 kr/månad samt extraförråden 10 kr/ månad och kvadratmeter.
Vi har beställt brandvarnare som kommer att installeras i alla lägenheter i slutet av augusti. Vi återkommer närmare.
Senaste nytt april
Våren är rekordtidig i år! Det är redan sopat och snart kommer trädgårdsmöblerna att bäras ut!
Onsdag 27/5 planerar vi att ha gemensam Städkväll kl.18-20. Föreningen bjuder på fika! Hoppas att så många som möjligt kan komma, mer information kommer närmare.
Välkommen till Cafe i kvarterslokalen 23/4 kl.14! Vi tänker att det får bli vårens sista tillfälle. (25/5 utgår alltså, detta därför att det är städkväll samma vecka)
Reliningen i 8:an kommer att genomföras under vecka 18. Leverantör kommer att sätta upp anslag i 8:ans trappuppgång. Det kommer inte att innebära några större störningar har de lovat.
Beröm till alla som sorterar och håller fint! Ordningen i miljörummet är på det hela taget bra. Det har dock uppmärksammats att plastpåsar förekommer i de bruna kärlen (matavfall).
Senaste nytt mars
Vem hyr extraförrådet i 7:an med nummer 623? Kan du snälla ta kontakt med Ann-Britt, tel. 070-650 53 54
Gångarna som finns utanför våra källarförråd ingår inte i det uppdrag städfirman har, så de får vi städa själva.
Ett förtydligande av tvättstugeregler: Om tvättiden inte påbörjats inom 1 timme får någon annan använda tiden. Kom ihåg att ta ludd från tumlare och att torka golven efter avslutad tvätt!
Nordvestor kommer att ta över skötseln av föreningen och en nyhet blir att en robotgräsklippare kommer att sköta jobbet på innergården. Nya anslag sätts inom kort upp i alla trappuppgångar.
Vi kommer att köpa in brandvarnare till alla lägenheter och trappuppgångar. Brandvarnarna kommer också att installeras. Mer information kommer.
Relining kommer att ske på Läkarvägen 8. Leverantören kommer att hålla information runt påsk till de som berörs. Det vi i dagsläget vet är att arbetet inte kommer att innebära några större störningar.
Nästa cafe' är 25/3. Alla är välkomna att komma och umgås en stund!
Gällande våra gästparkeringar så är det fritt för gäster att stå just nu. Vi är på gång att uppdatera alla mejladresser, då det kommer att bli en digital läsning. Vi återkommer.
Senaste nytt februari
Alla nya medlemmar är välkomna till en informationsträff måndag 16/3, kl.17.30 i kvarterslokalen. Inbjudan kommer i brevinkastet också!
Cafe' i kvarterslokalen för alla som vill och kan, 24/2, kl.14.
Vi har uppmärksammat att elementen, vid upprepade tillfällen, skruvats ned i tvättstugan och i trappuppgångar. Då vi haft/har en rejäl köldperiod är det bra om elementen står på, så snälla skruva inte ner.
Vi står med på en skrivelse som HSB initierat till kommunen angående underhåll av väg och trafiksituationen.